Polering

Den korrekte polering.

Ved polering er det vigtigt man gør alt forarbejdet, inden man begynder.

  1. Med den rette kemi/vask, kan selv den værste genstridige bil, gøre arbejdet langt nemmere at arbejde med.
  2. Med en clay bar, fjernes alle de fragmenter der må være på bilen. Allerede efter denne process, ville man kunne mærke lakkens glatte overflade 😎
  3. Afdækning af alle plastik dele med tap, så de ikke bliver beskadiget.
  4. Første trin i polerings prossesen er med en grov, for at kunne komme helt ned og fjerne alle de små riser, der kommer med tiden fra sand, sten, Grene ovs.
  5. Andet trin i polerings prossesen, er og få dybden i lakken frem.
  6. Tredje trin i polerings processen er fin polering, det er her, hvor glansen kommer frem.
  7. Til sidst, Lakforsegler, som beskytter lakken fra uv strålerne og hvad der ellers må komme ved kørsel af små genstande.

Ekstra. Der kan man vælge og forkæle sin bil yderligere, med en coating af lakken som giver lakken ekstra styrke og længere levetid.

Når alt dette er gjort, så har man en bil som står som ny.

Som man kan læse er det ikke noget man bare gør på 4 timer, men mere 1 hel dag hvis man skal gør det perfekt. Så vil man kræse for sin bil, er det den rette måde.

Hvis den bare skal være pæn og det skal gå hurtigt, må man spørger andre, da jeg ikke kan se andre måder og gøre det på, end den rigtige til og starte med 😎

Grundig udvendig rengøring og rens af lakken for tjære, asfalt, flyverust og kalk (clay bar)

Grovpolering der fjerner dybe ridser. Giver en fuldstændig jævn lak.
Mellempolering der giver lakken optimal dybde.

Finpolering der fjerner hologrammer og giver lakken optimal glans.
Lakforsegling der beskytter lakken mod at falme pga. UV-stråler og beskytter mod vejsalt samt syreregn og andet forurenet nedfald.

Før polering
Efter polering